Kamis, 13 September 2012

"Frontal itu indah" Benarkah?

Diposting oleh dea dini di Kamis, September 13, 2012 0 komentar
Okaay disini gue mau cerita sedikit soal ke-absurd-an gue dan temen-temen gue ketika di kampus tadi siang. Kalo diinget-inget lagi tadi itu bener-bener hal yang kocak banget untuk dikenang dan penuh arti (?) hahaha!

Gue punya temen.. dia itu suka ngefrontalin setiap orang yang ada di sekitarnya. Gue nggak tau knapa bisa begitu.. mungkin itu udah bawaan dia dari horok kali ya. Awalnya gue sih biasa aja nanggepinnya. Tapi semakin lama nih anak semakin frontal aja.. Jadinya gue mencoba suatu cara untuk membungkam (?) mulutnya agar stop ngefrontalin orang lewat lagi. Wakakak! Jadi pas gue lagi jalan mau pulang sama dia dan temen-temen gue yang lain.. Dia seperti biasa melontarkan kefrontalannya itu. Ketika ada segerombolan mahasiswa di hadapan kita, dia ngefrontal lagi begini,
"Eh mas itu cakep"
dan dengan sigap gue panggil tuh masnya,
"Mas..mas.."
seketika masnya noleh ke arah gue.
"Dibilang ganteng sama ini", seraya munjuk ke arah temen gue tadi itu.
Masnya hanya memandang ke gue dengan penuh arti (?) entah dia ilfeel ato apa gue gapeduli, wakakak! Yang penting gue udah ngasih pelajaran ke temen gue itu bahwa frontal itu tak selamanya indah.. Bisa juga menjadi hal yang memalukan. TROLOLOLOL!! xD
Setelah gue manggil si mas-mas itu.. gue dan temen-temen gue ketawa ngakak. Nggak nyangka aja kita, kok bisa gue ikutan ngefrontal kayak gitu. Kita semua ngakak nggak berhenti. Sampe sekarang pun gue nulis sambil ngakak. Entah apa yang dipikirkan oleh mas itu saat ini. Entah pula dimana rimbanya (?), dimana batang hidungnya, dan dimana hidung belangnya (?).
So please.. frontal itu tak selamanya mengasyikkan~ Tapi kalo sekali-kali dibikin becanda sih lucu juga ya.. Wakakak! Sumpah kalo gue inget-inget kejadian tadi siang.. Itu absurd to the max! Lain kali gue gamau gitu lagi deh (ga janji ya wkwkwk).


Rabu, 12 September 2012

Philosophy

Diposting oleh dea dini di Rabu, September 12, 2012 0 komentar

What an interesting subject we have here... Philosophy~ Hmmm :3
People called it the knowledge of the knowledge. Got it? haha! Means that almost everything is started with Philosophy. Heard the explanation and some story from my lecturer, I got a big curiosity about this subject and want to learn it more deeply. He told me that if you want to learn Philosophy.. you have to think that you are the most stupid, fool, silly, moron, etc (okay it's too much :p) person in the world.
I can't wait to buy the book and start to read it page by page, day by day, week by week, lol. After I finished it.. I must be become one of those weirdos Philosopher hahaha!
The more you get confused.. the more you understand it. Okay.. just keep that sentence in your mind! Then you will success to be a Philosopher (hopefully, LOL) xD

Senin, 10 September 2012

Campus Life!!!

Diposting oleh dea dini di Senin, September 10, 2012 0 komentar


Hello there! I'm already a 'Stundentin' (in German) !! Woohoo! Very exciting! xD because I'm continuing my study in German Department. My super favorite subject. Hohoho!

But I've lost almost half of memories about German.. then I have to learn from the beginning to memorizes all part of grammar, structure, wortschatz, and so on.
I have a lot of friends in college for sure! More than when I was in High School actually.. They are very kind and friendly.

Actually, I have no idea why r they think that I'm so mastering in German. Honestly it just because I learned German first... that's why I more understand and a bit smarter than them... JUST A BIT okaay?? wkwkwkwk. My German is not that good.. I still have to learn a lot and if compared with the seniors.. I'm just like... nothing. LOL

Struktur und wortschatz II is the biggest problem I have noooow~ Because you know, we learn the grammar in this subject.. and how to make a correct sentences in German. Sometimes I don't know what I have to do with the endungen, artikel, and so on. Very very silly I am -_- I have to be moooreeee active in the class if I don't want to be the most lagging student :p

Moving from D7 to Q3 is actually not easy~ I have to manage the time to come on time. If not... I wont be able to attend the class, then I will get a bad mark. hoho! Oh no it wont happen!

Well... that's all about my campus life... I'm pretty sure it will be more fun day by day~ haha!
 

Die Sonnenaufgang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review