Selasa, 02 April 2013

Redemittel Schriftlicher Ausdruck (Personlicher Brief)

Diposting oleh dea dini di Selasa, April 02, 2013
I just want to help those who still stuck to find some ideas how to write personal letter in German. So, I will give you guys some examples for the beginning of the letter. ^^

Place / Ort and date / Datum : this is important to write down on your paper if you are replying a letter. But if you got an e-mail, then you dont need to write down the date. Just write it on top-right-corner (?) of the paper like this :
 Berlin, den 2. August 2012


Anrede / Salutation : okay this is maybe just a simple part of the letter but you have to watch out of this part. 
  • If the sender consist of two persons and they are a boy and girl, you should write, for example: "Liebe Angela und lieber Thomas". So you should write the girl's name first then the boy.
  • If the sender is a girl then write : "Liebe Angela"
  • If the sender is a boy then write : "Lieber Thomas"

Einleitung / Introduction : this part is important because you will have to start the letter with a good beginning. But dont forget this one! After you wrote the Anrede, the first word begins with a small alphabet. So I will give you guys some examples :
  • ich danke dir für deinen (netten) Brief.
  • über deinen letzten Brief habe ich mich sehr gefreut.
  • es freut mich, dass du mir geschrieben hast.
  • leider hatte ich keine Zeit dir früher zu Schreiben.
  • wie geht es dir/euch? Mir geht es (nicht so) gut / Es geht mir gut, weil ....
  • es freut mich zu hören, dass...
  • ich wollte dir schon lange schreiben, aber es ist leider immer etwas dazwischen gekommen.
  • endlich habe ich ein bisschen Zeit und Ruhe gefunden, um dir zu schreiben/antworten.
  • danke für die Einladung und ich frreue mich darauf.
  • es tut mir leid, dass ich dir nicht früher geantwortet habe. Ich hatte viel zu tun. Ich war ziemlich beschäftig mit meinem Job/Studium/meiner Familie/....
Schluss / closing : it would be good if you can close your letter with a nice closing. So this is the examples for you :
  • Ich muss jetzt Schluss machen.
  • Schreib mir bald.
  • Ich würde mich freuen, bald wieder von dir zu hören.
  • Antworte mir bitte bald.
  • Ich hoffe, bald von dir.
  • Grüβ bitte dein/e Mutter/Vater/Geschwester/Familie/Freunde/usw... ganz herzlich von mir.
  • Ich hoffe, ich habe deine Fragen beantwortet.
Gruβ / greeting : there are some kind of greeting for your letter. There they are :
  • Viele liebe Grüβe
  • Viele herzliche Grüβe
  • Liebe Grüβe
  • Es grüβt sich
  • Dein/e
then after that just write down your name under the greeting.

Well that's all. I hope these would help your letter. ^^

0 komentar:

Posting Komentar

I do love your comments ^^

 

Die Sonnenaufgang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review